eBoi
Jak załatwić sprawę?
Informacje o zakresie wymaganych zezwoleń i wpisywaniu do rejestru ewidencji regulowanej
INFORMACJA O ZAKRESIE WYMAGANYCH ZEZWOLEŃ
I WPISYWANIU
DO REJESTRU EWIDENCJI REGULOWANEJ
Działając na podstawie przepisów ustawy o utrzymaniu czystości
i porządku w gminach z dnia z dnia 13 września 1996r. (Dz.U.Nr 236, poz.2008 ze zmianami) informuję:
1. Na podstawie art.7 ust.1 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z dnia z dnia 13 września 1996r. (Dz.U.Nr 236, poz.2008 ze zmianami) na prowadzenie przez przedsiębiorców działalności na terenie Gminy Resko,
w zakresie:
1) opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych,
2) ochrony przed bezdomnymi zwierzętami,
3) prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części;
- wymagane jest uzyskanie zezwolenia Burmistrza Reska.
2. Na podstawie art.9b ust.1 przytaczanej wyżej ustawy, działalność w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości jest działalnością regulowaną w rozumieniu ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej oraz art.9c ust.1 przedsiębiorca odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany do uzyskania wpisu do rejestru w gminie, na terenie której zamierza odbierać odpady komunalne od właścicieli nieruchomości.
Wpisu do rejestru oraz zmiany wpisu w rejestrze dokonuje się na pisemny wniosek przedsiębiorcy.
A zatem rejestr przedsiębiorców prowadzących działalności regulowaną, na terenie Gminy Resko, w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, prowadzi Burmistrz Reska.
Rejestr prowadzi się w postaci bazy danych zapisanej na informatycznych nośnikach danych w rozumieniu art. 3 pkt 1 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U.Nr 64, poz.65, ze zm.).
W rejestrze zamieszcza się:
1) firmę, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy;
2) numer identyfikacji podatkowej (NIP);
3) numer identyfikacyjny REGON, o ile przedsiębiorca taki numer posiada;
4) określenie rodzaju odbieranych odpadów komunalnych;
5) numer rejestrowy.
Uwaga: przedsiębiorcy odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, którzy w dniu 1 stycznia 2012r. posiadają zezwolenie Burmistrza Reska na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, mogą wykonywać działalność w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych bez wpisu do rejestru działalności regulowanej, w terminie do dnia 31 grudnia 2012r.
PONADTO INFORMUJE SIĘ przedsiębiorców, którzy są zainteresowani dokonaniem wpis do gminnego rejestru działalności regulowanej, polegającej na świadczeniu usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, znajdujących się na terenie Gminy Resko:
wymagane dokumenty: |
1) wniosek przedsiębiorcy o wpisanie do rejestru działalności regulowanej: 2) oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. 3) dowód wniesienia opłaty skarbowej |
miejsce złożenia dokumentów: |
Urząd Miejski w Resku, Rynek 1, I piętro, pokój nr 13, w dni robocze, w godzinach od 800 do 1500 |
opłaty: |
opłata za dokonanie wpisu: 50,00 zł (przedsiębiorcy, którzy w dniu 1 stycznia 2012r. posiadają zezwolenie na odbieranie odpadów komunalnych, są zwolnieni z wnoszenia opłaty skarbowej za wpis do rejestru działalności regulowanej) |
termin i sposób załatwienia: |
organ prowadzący rejestr działalności regulowanej dokonuje wpisu przedsiębiorcy do tego rejestru w terminie 7 dni od dnia wpływu wniosku o wpis wraz z oświadczeniem o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności gospodarczej, dla której rejestr jest prowadzony. Wpis jest dokonany z chwilą zamieszczenia danych w rejestrze. Burmistrz Reska dokonując wpisu do rejestru nadaje przedsiębiorcy numer rejestrowy, wydając stosowne zaświadczenie |
podstawa prawna: |
art.9b-9d ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 200 r. Nr 236, poz 2008, ze zm.), art.64-67 ustawy z dnia 2 lipca 2004r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz.U. z 2010r. Nr 220, poz.1447, ze zm.) |
Poniższe dokumenty są dostępne do pobrania w formacie .doc - patrz załącznik lub kliknij link poniżej.
WNIOSEK o wpis do rejestru działalnością regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości
OŚWIADCZENIE o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości
WNIOSEK na prowadzenie przez przedsiębiorców działalności
Załączniki do pobrania
Pobierz | Rozpakuj |
---|---|
Pobierz spakowane pliki | Rozpakuj pliki i pobierz |
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Mateusz Jaworski | 09-01-2012 12:06 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 09-01-2012 | |
Ostatnia aktualizacja: | Mateusz Jaworski | 09-01-2012 12:15 |