eBoi
Jak załatwić sprawę?
§ Samodzielne stanowisko ds. zarządzania kryzysowego
Kompetencje pracownika ds. zarządzania kryzysowego. 1) realizacja zadań w sprawach obronnych i obrony cywilnej: a) planowanie i opracowywanie przedsięwzięć obrony cywilnej oraz aktualizowanie dokumentów w ramach planowania i programowania obronnego w tym, w szczególności planu operacyjnego funkcjonowania gminy, b) opracowywanie i prowadzenie dokumentacji stałego dyżuru Urzędu, zapewnienie właściwego obiegu decyzji i dokumentacji c) wykonywanie zadań z związanych z planowaniem i nakładaniem obowiązków świadczeń osobistych i rzeczowych, w tym przygotowywanie decyzji administracyjnych, na terenie Gminy oraz opracowanie: - planu świadczeń osobistych, - planu świadczeń osobistych przewidzianych do wykonania w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny na terenie Gminy, - planu świadczeń rzeczowych, - planu świadczeń rzeczowych przewidzianych do realizacji w czasie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny na terenie Gminy, prowadzenie zbiorczego wykazu świadczeń osobistych i rzeczowych przewidzianych do realizacji na obszarze Gminy, d) opracowanie i aktualizowanie dokumentacji (między innymi planu) akcji kurierskiej Gminy przy współpracy z wojskowym komendantem uzupełnień i Policją, e) planowanie, organizowanie i koordynowanie szkoleń w zakresie obrony cywilnej na terenie Gminy Resko, w tym: - opracowywanie programu szkolenia Gminy oraz Urzędu Miejskiego w Resku, - opracowywanie dokumentacji ćwiczeń i treningów obronnych, akcji kurierskiej oraz szkolenie zespołu kierującego akcją kurierską, - opracowanie planu obrony cywilnej; 2) realizacja zadań w sprawach zarządzania kryzysowego a) kierowanie monitorowaniem, planowaniem, reagowaniem i usuwaniem skutków zagrożeń na terenie gminy, b) realizacja zadań z zakresu planowania cywilnego, w tym: - realizacja zaleceń do gminnego planu zarządzania kryzysowego, - opracowywanie i przedkładanie staroście do zatwierdzenia gminnego planu zarządzania kryzysowego, c) zarządzanie, organizowanie i prowadzenie szkoleń, ćwiczeń i treningów z zakresu zarządzania kryzysowego, d) wykonywanie przedsięwzięć wynikających z planu operacyjnego funkcjonowania gmin, e) zapobieganie, przeciwdziałanie i usuwanie skutków zdarzeń o charakterze terrorystycznym, f) współdziałanie z Szefem Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego w zakresie przeciwdziałania, zapobiegania i usuwania skutków zdarzeń o charakterze terrorystycznym, g) organizacja i realizacja zadań z zakresu ochrony infrastruktury krytycznej oraz innych nałożonych na Gminę przepisami ustawy o zarządzeniu kryzysowym. 3) w zakresie spraw wojskowych: a) uznawanie żołnierzy za posiadających na wyłącznym utrzymaniu członka rodziny, b) prowadzenie kwalifikacji wojskowej, c) rozpatrywanie wniosków o świadczenia rekompensacyjne za odbyte ćwiczenia dla żołnierzy rezerwy, d) reklamowanie z Urzędu oraz na wniosek; 4) w zakresie ochrony przeciwpożarowej: a) prowadzenie zadań Gminy wynikających z przepisów prawa, b) prowadzenie spraw ochrony przeciwpożarowej Urzędu oraz nadzór nad jednostkami podległymi, c) współpraca z PSP oraz jednostkami OSP działającymi na terenie Gminy. 4) odpowiedzialność materialna za powierzone środki trwałe oraz pozostałe środki trwałe będące na wyposażeniu wszystkich jednostek gminnych OSP oraz powierzone mienie z zakresu obrony cywilnej oraz innych obowiązków nałożonych na Gminę przepisami ustawy o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej oraz aktami wykonawczymi do tej ustawy; 5) w zakresie ochrony: a) nadzór nad stanowiskiem materiałów niejawnych w Urzędzie, b) prowadzenie spraw jako pełnomocnik d/s ochrony informacji niejawnych w Urzędzie, c) prowadzenie spraw jako inspektor bezpieczeństwa teleinformatycznego w Urzędzie; 6) przyjmowanie wniosków w zakresie przyznawania świadczenia wychowawczego; 7) w zakresie bezpieczeństwa: a) stała wymiana informacji o zagrożeniach występujących na określonym terenie w zakresie bezpieczeństwa ludzi i mienia, spokoju i porządku publicznego,; b) zorganizowaniu systemu łączności Policji i Straży, uwzględniającego lokalne potrzeby i możliwości oraz zapewniającego utrzymanie stałej łączności między tymi jednostkami, c) informowanie właściwych organów o zauważonych awariach, przestępstwach lub innych ważnych okolicznościach zagrażających bezpieczeństwu i zdrowiu mieszkańców; |
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Grzegorz Jaworski | 28-12-2005 11:09 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 01-01-2007 | |
Ostatnia aktualizacja: | Mateusz Jaworski | 14-06-2019 07:52 |