1) obsługa programu komputerowego zakresie gospodarki odpadami;
2) sprawdzanie prawidłowości złożonych deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
3) prowadzenie postępowań administracyjnych, w tym opracowywanie projektów decyzji w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi oraz realizowania obowiązków wynikających z regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy;
4) sporządzanie decyzji wymiarowych o umorzeniu, odroczeniu lub rozłożeniu na raty należności z tytułu opłat za odpady komunalne;
5) sporządzanie obowiązujących sprawozdań i rozliczeń w zakresie gospodarki odpadami komunalnymi, a wynikających z przepisów ustawy o rachunkowości oraz finansów publicznych;
6) naliczanie i dokonywanie przypisu opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
7) prowadzenie ewidencji naliczeń;
8) przyjmowanie deklaracji o wysokości opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz umieszczanie ich w bazie informatycznej;
9) współpraca z organem windykacyjnym.
10) kontrola i nadzór nad działalnością:
- przedsiębiorców odbierających odpady komunalne od właścicieli nieruchomości,
- punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych,
- wykonania przez Gminę obowiązków osiągnięcia wynikających z przepisów prawa poziomów recyklingu;
- realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa dotyczących funkcjonowania systemu odbierania odpadów komunalnych;
11) opracowywanie informacji do zamieszczenia na stronach internetowych gminy w zakresie gospodarki odpadami komunalnymi,
12) prowadzenie działań informacyjnych oraz organizowanie działań edukacyjnych w zakresie prawidłowego gospodarowanie odpadami komunalnymi,
13) przygotowanie oraz przedkładanie odpowiednim organom przewidzianych prawem sprawozdań i informacji dot. gospodarowania odpadami komunalnymi, wynikających z przepisów ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach;
14 przyjmowanie i egzekwowanie sprawozdawczości od podmiotów odbierających odpady komunalne,
15) przygotowania danych do opracowania analiz stanu gospodarki odpadami komunalnymi zgodnych z art.3 ust,2 pkt 10 ustawy o utrzymaniu czystości w gminie;
16) współpraca z organami administracji publicznej, organami ochrony środowiska oraz innymi w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi;
17) przygotowanie dokumentacji w zakresie przeprowadzenia postępowania przetargowego na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, w szczególności opracowanie opisu przedmiotu zamówienia oraz projektu umowy we współpracy z pracownikiem Urzędu Miejskiego w Resku będącym na stanowisku ds. zamówień publicznych;
18) tworzenie bazy danych, służącej do prowadzenia prawidłowej gospodarki odpadami komunalnymi;
19) obsługa systemu informatycznego dotyczącego systemu gospodarki odpadami komunalnymi;
20) aktualizacja bazy danych rejestru gminnego wszystkich właścicieli nieruchomości objętych systemem gospodarki odpadami komunalnym;
21) organizowanie, kontrola i nadzór nad działalnością:
- przedsiębiorców odbierających odpady komunalne od właścicieli nieruchomości,
- punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych - „PSZOK”,
- miejsc selektywnej zbiórki odpadów komunalnych
II. W zakresie gospodarki nieruchomościami:
- Wystawianie dokumentów LT i OT w zakresie nabywania i zbywania nieruchomości gruntowych i lokali mieszkalnych,
2. Przekształcanie praw wieczystego użytkowania w prawo własności nieruchomości oraz naliczanie i aktualizacja opłat z tytułu wieczystego użytkowania.
|